המבחר שבנבחר : ספרי העיון הכי נצפים בחודשים פברואר-אפריל 2022


מאגר המידע :ספרי עיון חדשים התעדכן באופן שיטתי לאחרונה ונוספו הרבה ספרי עיון חדשים למסד הנתונים  

 תת-המאגר מכסה באופן שיטתי את כל ספרי העיון החדשים שיצאו לאור בישראל בשנה האחרונה, במרבית תחומי הדעת : חינוך, פסיכולוגיה ,הסטוריה , סוציולוגיה , מדעים , בריאות ועוד .

תת-המאגר  המקוון "ספרי עיון חדשים" מתעדכן כל שבוע ומבוסס על מערכת איסוף מידע ממוחשבת הבודקת מה חדש בכל הוצאות הספרים , לרבות הוצאות הספרים של האוניברסיטאות ומכוני המחקר וגם ביקורות ספרים ( Book reviews  ) .

מערכת האיסוף מסוג WEB CRAWLER  מעבירה את הממצאים לידי הפלטפורמה  הממוחשבת של תת-המאגר מסוג  RAINDROP.IO. כל פריט מידע לגבי ספר עיון חדש עובר מיפתוח (מילות מפתח/תגיות) . לתת -המאגר "ספרי עיון חדשים" יש מנוע חיפוש יעיל וניתן גם לדלות את המידע על פי  מילות המפתח/תגיות.

כתובת תת-המאגר החדש ( קישור)


ספרי העיון הנצפים ביותר בחודש האחרון


הבריחה מדמשק


קורותיה האמיתיים של משפחת בלנגה, חיי התלאות שלה בדמשק, בריחתה הנועזת ועתירת הסיכון לישראל
 וקשיי התאקלמותה בה.  

קישור


שנות לימוד : ממואר



גיש עמית

שנות לימוד הוא תיעוד של חיי בית הספר מבעד לעיניו של מורה ומנהל. בכנות וברגישות, בפרוזה צלולה ואינטימית, מתאר גיש עמית רגעים של קרבה, תקווה וניצחונות צנועים, אך גם כישלונות, חיבוטי נפש ובדידות. זהו ספר המבקש לתת את הדעת על מורכבות המעשה החינוכי בעת הזו, על המפגש בין מורים לתלמידים, על הוראה והורות ועל עולמה הסבוך של הילדות, שכאב ויופי משמשים בו יחדיו.

גיש עמית מנהל בית ספר לחוף ים המלח. הוא בוגר בית הספר מנדל למנהיגות חינוכית ועמית מחקר לשעבר במכון ללימודים מתקדמים בברלין. שנות לימוד הוא ספרו הרביעי.

קישור


הגוף - ביל ברייסון



 כשהוא מסתמך על מאות מחקרים, ועל שיחות עם בכירי החוקרים בעולם, ברייסון מעלה את הקוראים על רכבת שדים של ידע ולוקח אותם למסע מרתק במסתורי הגוף האנושי. זהו מסע מטלטל, שיפגיש אתכם עם אנקדוטות משעשעות, עובדות מדהימות (מאז שהתחלתם לקרוא את השורות האלה הספיק גופכם לייצר מיליון תאי דם אדומים), מיתוסים חסרי יסוד וסיפורים על גיבורים נשכחים. חדי העין יזהו במהלכו גם לא מעט עצות לחיים בריאים.  

קישור


לקראת הבנה מחודשת של עולמו של הילד עם האוטיזם – מיהו הילד הנמצא בחדר?

עירית חגי

הספר עוסק בעולמם של ילדים עם אוטיזם. הספר מבקש להבין מי הילד הנמצא בחדר, מה מתרחש בתוך נפשו, מהן שאיפותיו ומאווייו, פחדיו ורצונותיו, וכיצד הוא חוֹוֶה את העולם סביבו ואת עצמו בתוכו.

לקראת הבנה מחודשת של עולמו של הילד עם האוטיזם - הוצאת כרמל

 קישור

הוא לא כבד, הוא אחי - שוקי לשם 


סיפורו הנוגע ומעורר ההשראה של שוקי על אחיו מוטי, הלוקה בפיגור שכלי, שניהם בשנות השישים לחייהם, הוא סיפור של אהבה וחמלה, של נתינה ללא תנאים ושל תקווה. מגיל צעיר מאוד ובעל כורחו, נאלץ שוקי להיות שותף לנטל הכבד של הטיפול באחיו, לוותר על משחקי ילדות והרפתקאות נעורים, ולשאת את הבושה והמבוכה שמוטי גרם לו בביתם ומחוצה לו. עתה, כששניהם מבוגרים, נפנה שוקי להביט בקשר המיוחד שבנה עם אחיו במהלך השנים, קשר חם שהנחיל לילדיו ולנכדיו.

 ד"ר שוקי לשם, רופא במקצועו, שזהו ספרו הראשון, מתאר ברגישות, בכאב ובהומור פרקי חיים בצל ההתמודדות היום-יומית עם הקשיים והאתגרים הכרוכים בטיפול בבן משפחה בעל צרכים מיוחדים. אלו שזורים כפלשבקים בתיאור נסיעתם השנתית לחו"ל – הפעם לברלין – שאותה מתאר המחבר כ"הרפתקה" מאתגרת ומתסכלת במיוחד העמידה את רגשותיו ואת סבלנותו במבחן המוכר לו היטב.

 קישור


אנחנו כאן, בחיים! - רוברטו מאצולי


תרגום מאיטלקית לסיפורו של אלפרדו סָרָאנוֹ, מזכיר הקהילה היהודית במילאנו בימי מלחמת העולם השנייה. הסיפור מבוסס על יומנו, משמיע את קולו ומביא עדויות אודות ההתרחשויות ההיסטוריות של יהדות איטליה,שאותן הוא חי יום אחרי יום...

הודות לתחכומו, לאומץ ליבו ולמסירותו בניהול רשימות הקהילה במילאנו ניצלו כ 13,500- יהודים.

קישור


מחשבות לא חינוכיות - יורם הרפז


מה צריכה מערכת החינוך שלנו לעשות לפני ואחרי הקורונה?

איך אפשר לבנות מחדש את מערכת החינוך שלנו?

מהם התנאים החיוניים ללמידה?

כיצד לרפא את התודעה הבית ספרית המרוסקת?

 קישור


חסמבה בערבות הנגב - מוטי זעירא

 

גאל מוסינזון כתב את "חסמבה", את זה הכול יודעים. אבל מה באמת אנחנו יודעים על סיפור חייו הלא־מוכּר והמפתיע?

הוא גדל במשפחה מסובכת, עם אמא לא יציבה נפשית ואבא בעל יומרות ספרותיות, שלא הצליח לממש את עצמו וסופו שהתאבד; ביחסיו עם אָחיו (בן אשתו הראשונה של אביו) היו שלובים אהבה, קנאה ותחרות; הוא היה איש של נשים, שהתחתן ארבע פעמים, ונולדו לו שישה ילדים משלוש נשים.

יגאל מוסינזון נמנה עם ראשוני הסופרים הצעירים של דור הפלמ"ח (עם ס. יזהר ומשה שמיר), והיה הראשון בהם שזכה להכרה ולפרסום ספר משלו. כתיבתו היתה חדשנית ונועזת, וספגה ביקורת על הארוטיקה היתֵרה שבה

הוא חיבר למעלה מעשרים מחזות, בהם "בערבות הנגב", "קזבלן" ו"אלדורדו". מחזותיו נגעו בסוגיות הנפיצות ביותר של החברה הישראלית ועוררו מחלוקות עזות

 קישור

 



תגובות